26 Mart 2020 Perşembe

Öğrendiklerimiz

Hiç bir şey eskisi gibi olmayacak. Her şey değişecek. Şimdiye kadar hayatımızda, evimizde ne değişti, dünyada global anlamda ne değişecek diye düşünüyorum. Buraya not düşmek istedim.


*Hayatı ve zamanı yavaşlatmak mümkünmüş. Bir işi yavaştan almak güzelmiş. Deli gibi koşturmak, hızlı hızlı yaşamak ne saçmalıkmış, anladık. 

*Sağlık ve eğitim en önemli şeymiş, gördük. Paraların, sağlık ve eğitim yerine, savunmaya, savaşa, silaha gitmesi tam bir salaklıkmış. 

*Asıl eğitim öğretim nedir, nasıl olmalıdır, nerede nasıl ne kadar zaman harcanmalı sorusunu test ediyoruz. 

*Hep ertelediğimiz işleri tek tek bitirdik. O evi dip köşe temizledik, o yemeği yaptık, o kitabı okuduk, o yazıyı yazdık, evde spor bile yaptık. Aslında yaşamayı öğrenmenin bir miktar kıyısından geçiyoruz. 

*Gereksiz ne kadar çok biriktirmiş, gereksiz bir sürü şeye sahip olmuşuz, gereksiz bir sürü şeye önem vermişiz ama asıl önemli olan şeyleri es geçmişiz, anlıyoruz. 

*Şartlar değişince uyum sağlayabildiğimizi, adapte olabildiğimizi, esnekliğimizi, bükülebileceğimizi keşfettik. 

*Dizisiz, futbolsuz, magazin programsız oluyormuş; Yamac ne yapacak, Cukur'da ne olacak, bu gece sence kac atarlar, hem kim kimi seviyor, kim kiminle yatmış, kim nereye kiminle gitmiş bilmeden de oluyormuş. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder