Bizim sorunumuz daha büyük: Görüntü. Sürekli değişen ideal görüntü. Vajinamızın dudaklarına varana kadar hem de!
Sürekli ideal, seksi kadın olmaya çalışıyoruz. Kilo veriyoruz, tüyleri alıyoruz, saçları boyuyoruz, memeleri diri tutuyoruz, kırışıklardan kurtuluyoruz, dudakları şişiriyoruz, makyaj yapıyoruz, squat yapıyoruz, vajinaya glitter ball sokuyoruz, porno vajinası sipariş ediyoruz. Sana çirkin diyorlar, yaşlı, şişko, bakımsız, erkeksi... Güzel, genç, dimdik, feminine, seksi, ince, hoş olman için başının etini yiyorlar. Oyunun adı kapitalism. Ve kapitalism erkek.
Glitter ball nedir diye soru geliyor. Açayım. Kadınlara sunulmuş yeni ürün. Cinsel ilişkiden bir saat önce vajinaya sokuluyor. Vajina icinde patlıyor. Sebep mi ne? İşte burası komik. Vajina daha güzel koksun ve tadı şekerlensin diye. Bir de vajina içi disco gibi parlak olsun diye. Bu durumda capitalist sistem bize ne der. Der ki "vajinan kötü kokuyor, tadı da çirkin, görüntüsü de berbat. Glitter ball alman şart". Sorun bu.
Kapitalism kadına daha yüklenir. Daha fazla ürün satar. Ve satılan ürünler daha pahalıdır. Kadın için satılan tıraş bıçağı erkeğe satılandan daha pahalıdır mesela. Al tıraş bıçağını üstüne pembe rengi koy ve kadına daha pahalıya sat. Adına Venüs de mesela. Süper akıl!!!
Kapitalist sisteme sen de uyma, alma diyenlere soru: o ürünü kullanamayan, bunu red eden kadına ne diyorsunuz? Mesela makyaj yapmayan kadına? Bakımsız, çirkin adını koymuyor musunuz!? Kadın üstündeki yaptırım büyük, oyun daha büyük.
Kapitalism son yıllarda erkeğe de yüklendi. Metrosexuel erkek çıktı mesela. Altından kalkamadınız, ağırlığı altında ezildiniz. Ve reaksiyon olarak ilginç bir şey çıktı. Metrosexuel erkek, erkek değildir dediniz. Bak bu çok ilginç! Reaksiyon olarak hipster erkeği çıktı.
Aynısını kadın niye yapamıyor. Bunu düşünmek lazım. Çünkü kadın üstünde yüzyıllardır nasıl gözükmesi gerektiğini ögreten ve bu yönde baskı kuran bir sistem var. Öyle ağır ki. Dışında kalan kadına ağır ithamlarla geliyorsunuz.
Çocuk reyonlarına bakın. Kız çocukları için ayrılan bölüm daha büyüktür, daha renklidir, satılan ürün daha fazladır. Erkek çocuk reyonu ise küçük, içinde yeşil, sarı, bordo ve satılan t-shirt, ayakkabı, pantolon. Niye?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder